Christian Müller

PD Dr. rer. pol. | Consiglio

Lingue

tedesco, inglese

Contatti

+41 (0) 43 344 95 82

christian.mueller@agon-partners.ch

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Aree di Attività

Scienze Economiche

Metodi Statistici

Analisi della Concorrenza

Profilo

Formazione

2015: Abilitazione

2001: Dottorato in Economics and Econometrics

1998: Certificate in Economics

1996: Bachelor in Economics

Esperienza professionale

Dal 2015: Dipartimento Federale delle Finanze, Amministrazione Federale Delle Finanze

Dal 2013: Professore di Economia presso la German University in Cairo

2008 - 2013: Docente presso ETH Zurich and ZHAW Winterthur (Svizzera)

2002 - 2008: Collaboratore scientifico presso ETH Zurich

Attività

Dal 2015: Docente del “Master of International Trade” (Perdana University, Kuala Lumpur).

Dal 2013: Corsi in Economia e Metodi Statistici in molteplici università nazionali e all’estero.

Dal 2007: Attività in qualità di esperto, tra l’altro, presso: Dipartimento Federale delle Finanze, Dipartimento delle Finanze (Cantone di Schaffhausen), Unione professionale svizzera dell’automobile, Parlamento tedesco, Consiglio federale tedesco.

Membro

American Economic Association

Deutsche Statistische Gesellschaft

Econometric Society

International Institute of Forecasters

Pubblicazioni

Pubblicazioni

Konsumenten sparen bis zu 500 Mio. Franken, mit Patrick Krauskopf, Autoinside Juli-August 2015.

Business cycle dynamics: A bottom-up approach with Markov-chain measurement, Journal of Business Cycle Measurement and Analysis, 2015(1), pp. 1-12, 2015.

The EU regulation for car sales and after-sales markets and its effects in Switzerland (Updates), mit P. Krauskopf, 2012, 2015.

Internal validation of temporal disaggregation: A cloud chamber approach, Journal of Economics and Statistics, 235(3), pp. 298 - 319, 2015.

A new interpretation of known facts: The case of two-ways causality between trading and volatility, Economic Modelling, 29(3), pp. 664-70, 2012.

Effizienzanalyse Mehrmarken- vs. Einmarkenvertrieb (2013), mit Patrick Krauskopf und Thomas Leu

Anmerkungen zur Schuldenbremse (On the Swiss Debt Break, in German), in Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 3/2004, pp. 491-501.

Eine Schuldenbremse für den deutschen Bundeshaushalt, mit Jochen Hartwig und Andres Frick.

A Challenge to the First Pillar? The French Experience, Applied Economics Quarterly 49/3, 2003.

Money Demand in Europe: Evidence from the past, jointly with Elke Hahn, Kredit und Kapital 34/1, 2001. 

Conferenze

Radical Uncertainty, Bremen, décembre 2015.

Panel survey data and business cycle analysis, Berlin, juin 2014.

Competition policy: Recent trends in the MENA region and in Europe, Cairo, mai 2014.

The surprise index, German University in Cairo, septembre 2012.

Some New Trends in Using Survey Data Analysis for Macroeconomic Research, Jacobs University Bremen, 12. septembre 2012.

Business cycle dynamics: A bottom-up approach with Markov-chain measurement, CESifo Munich, 30. octobre 2010.

The information content of qualitative survey data, University of Regensburg, 12. mai 2010

Intreviste